Menu

Beste bewoner,

Het zal u niet zijn ontgaan dat er door het RIVM aangescherpte adviezen zijn aangekondigd om verdere verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) te beperken. Graag willen wij u middels deze brief informeren over onze daarop aangepaste werkwijze de komende periode (in ieder geval tot 31 maart 2020).

Heeft u een storing gemeld of meldt u een storing in de komende periode, dan proberen wij deze uiteraard z.s.m. voor u te verhelpen. Niet urgente werkzaamheden, zoals preventief onderhoud, in de woning zullen we in beginsel uitstellen totdat het RIVM haar adviezen voldoende afgezwakt of opgeheven heeft. Dit uitgangspunt kan wijzigen indien het RIVM haar adviezen verder aanscherpt of onze onderhoudspartners anders besluiten.

Mocht het betreden van uw woning noodzakelijk zijn voor het verhelpen van de storing, dan zullen onze inspecteurs en onderhoudspartners de RIVM-maatregelen omtrent COVID-19 in acht nemen. Dit houdt in dat zij u niet de hand schudden en dat zij de mogelijkheid hebben om bij ziekte van u of een van uw medebewoners op een later moment terug te komen. Wij willen u verzoeken zelf ook de RIVM-maatregelen in acht te nemen om onze medewerkers niet onnodig risico te laten lopen.

Wij kunnen ons goed voorstellen dat u zich afvraagt hoe in het geval van een storing dit dient te worden geïnterpreteerd onder de warmtewet. Hierover zijn wij in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Zodra hier meer over bekend is, informeren wij u hier over.

Inmiddels hebben wij gemerkt dat klanten die zich niet comfortabel voelen bij een bezoek (bijv. risicogroepen) of als zij zelf verkoudheidsklachten hebben, afspraken afzeggen. Wij vinden het fijn dat u de adviezen serieus neemt en willen u hiervoor bedanken.

Mocht u een (onderhoud) afspraak willen afzeggen, dan verzoeken wij u dit via Eteck te doen en niet rechtstreeks bij de onderhoudspartij. Bij afzegging nemen wij na minstens 2 weken óf als de RIVM de maatregelen intrekt, contact met u op om z.s.m. een nieuwe afspraak in te plannen.

Wij danken u voor uw begrip. Mocht u vragen hebben of een afspraak willen afzeggen dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Care via 085 – 0218 000 of per e-mail via customercare@eteck.nl. Wij helpen u graag verder.

 

Met vriendelijke groet,

Namens de directie