Menu

Wij krijgen elke dag vragen van onze klanten. Maar welke vragen horen wij het meest? In deze update vindt u de meest gestelde vragen van de afgelopen periode.

Wij willen zo klantgericht mogelijk uw vragen beantwoorden en dit ook zo efficiënt mogelijk doen. Onze Customer Care afdeling staat voor u klaar!

Via welke kanalen kan ik jullie bereiken?

Wij zijn via verschillende kanalen te bereiken. Uiteraard zijn wij telefonisch bereikbaar via 085-0218000 en per mail via klantzaken@eteck.nl. Maar u kunt ook uw vragen stellen via MijnEteck en via Facebook en Twitter! Meer hierover vindt u op onze contact pagina.

Op basis waarvan wordt de jaarnota gemaakt?

Aan het begin van elk jaar maken wij de jaarnota op voor het jaar ervoor. Dit doen we in de eerste 6 weken van het nieuwe jaar. Wij gebruiken de meterstanden en de financiële gegevens om de uiteindelijke jaarnota op te maken. Dit doet onze afdeling Customer Care in samenwerking met de afdelingen Energiemanagement en Financiën.

In de jaarnota wordt gekeken naar de verhouding tussen uw daadwerkelijke verbruik en de voorschotbedragen die u heeft betaald. Mocht blijken dat u meer heeft betaald dan u daadwerkelijk heeft verbruikt, dan krijgt u dit verschil terug. Mocht blijken dat u meer heeft verbruikt dan dat u betaald heeft dan dient u het verschil terug te betalen. Op de jaarnota wordt ook altijd een nieuw voorschotbedrag berekend.

Hoe kan ik een MijnEteck account aanmaken?

MijnEteck is het online klantportaal voor u. Een account kunt u via deze link gemakkelijk zelf aanmaken. Het is wel noodzakelijk dat het e-mailadres, wat u wilt gebruiken als gebruikersnaam, bekend is bij ons. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunt u uw e-mailadres doorgeven via klantzaken@eteck.nl.

(Wanneer) wordt er onderhoud gepleegd aan mijn warmtepomp?

Warmtepompen zijn in principe vergelijkbaar met koelkasten. Dit houdt in dat ze onderhoudsvrij zijn en dus niet om de zoveel jaar gecontroleerd hoeven worden. Indien u last heeft van een urgente storing kunt u dit melden via ons storingsnummer 085-0218000.

Er zijn een aantal uitzonderingen. Echter wordt in deze wijken/appartementencomplexen ook nooit onderhoud gedaan op aanvraag, maar in opdracht van Eteck.

Wat is het gemiddelde warmteverbruik per jaar?

Wij krijgen vaak de vraag van onze bewoners wat het gemiddelde warmteverbruik per jaar is. Dat is een terechte vraag, maar deze is erg lastig te beantwoorden. Het gemiddelde warmteverbruik is namelijk afhankelijk van erg veel factoren. Factoren als de positie van uw woning, uw warmwater verbruik en uw gezinssamenstelling spelen hierbij een rol.

Het gemiddelde warmteverbruik is ongeveer 25 Gigajoule per jaar, maar zoals aangegeven kan uw verbruik hier dus van afwijken.

Wij willen u er wel op attenderen dat er op onze website een veel gestelde vragenlijst te vinden is. Hier vindt u antwoorden op vragen in 3 categorieën: administratief, MijnEteck en technisch. Via het ‘’zoekscherm’’ kunt u ook vragen opzoeken door trefwoorden in te typen. 

Mist u vragen in deze lijst? Geef deze dan vooral aan ons door!