1. Administratieve vragen

Mocht u uw vraag niet op onze site kunnen vinden dan kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen.

Telefonisch via 085-0218000
Per mail via klantzaken@eteck.nl of via ons klantportaal MijnEteck.

Daarnaast zijn wij ook actief via Facebook en Twitter!

Wij streven ernaar binnen vijf werkdagen terug te bellen of te mailen. In drukkere periodes kan deze termijn langer zijn.

U kunt uw factuur en overige documentatie op twee manieren ontvangen: per mail of per post. Vanuit milieuoverwegingen geven wij de voorkeur aan correspondentie per mail. Indien u per automatische incasso betaalt versturen wij geen factuur per post.

Eteck hanteert twee mogelijkheden om uw facturen te voldoen. De eerste mogelijkheid is betaling per automatische incasso. Het bedrag wordt maandelijks rond de 27ste van uw rekening afgeschreven. Hiervoor dient u ons wel een machtiging te geven (mocht u dit niet gedaan hebben tijdens uw inschrijving).

De tweede mogelijkheid is betaling per factuur. U krijgt de factuur halverwege de maand en dient deze voor het eind van de maand te voldoen. Voor het betalen per factuur wordt er een kleine toeslag berekend van 2,15 euro per maand. Dit wordt op uw jaarnota in rekening gebracht als administratiekosten.

U kunt uw voorschotbedrag altijd aanpassen. Dit kunt u op drie manieren doen: via ons klantportaal MijnEteck, door te bellen via 085-0218000 of door een mail te sturen naar klantzaken@eteck.nl.

Wij willen u er op attenderen dat het aanpassen van het voorschotbedrag op eigen risico is. De jaarnota kan door verlaging van het voorschotbedrag hoger uitvallen dan u gewend bent. Daarnaast kunt u uw voorschotbedrag maar 1 keer per jaar zelf verlagen. Verhogen kan wel onbeperkt.

U kunt uw contactgegevens zelf aanpassen via MijnEteck. Mocht u nog geen account hebben dan kunt u dit ook telefonisch via 085-0218000 of per mail (klantzaken@eteck.nl) aan ons doorgeven.

U kunt uw rekeningnummer/IBAN nummer wijzigen via mijnEteck wanneer u al eens eerder een incasso heeft afgegeven. Mocht u dit nog niet eerder hebben gedaan dan kunt u een machtigingsformulier opvragen per telefoon (085-0218000) of door een mail te sturen naar klantzaken@eteck.nl. Dit machtigingsformulier is ook te vinden op mijnEteck, deze kunt u dan zelf naar ons mailen.

Alle informatie betreffende ons rekeningnummer/IBAN nummer en tenaamstelling kunt u vinden op de desbetreffende factuur of jaarnota.

Eteck maakt de jaarnota’s van de projecten waar dit van toepassing op is in de eerste 6 weken van het nieuwe jaar. Dit doen wij niet in een specifieke volgorde. Mocht u na deze termijn uw jaarnota nog niet hebben ontvangen dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Klantzaken.

Telefonisch te bereiken via 085-0218000 of per mail via klantzaken@eteck.nl.

Jaarlijks maken wij een jaarnota over het afgelopen jaar. In deze jaarnota wordt gekeken naar de verhouding tussen uw daadwerkelijke verbruik en de voorschotbedragen die u heeft betaald. Mocht blijken dat u meer heeft betaald dan u daadwerkelijk heeft verbruikt, dan krijgt u dit verschil terug. Mocht blijken dat u meer heeft verbruikt dan dat u betaald heeft dan dient u het verschil terug te betalen. Op de jaarnota wordt ook altijd een nieuw voorschotbedrag berekend. Mocht u dit voorschotbedrag willen wijzigen dan kunt u dit doen via ons klantportaal MijnEteck of door contact op te nemen met de afdeling Klantzaken via klantzaken@eteck.nl of telefonisch via 085-0218000.

Mocht de eerste incassering, om welke reden dan ook, niet gelukt zijn dan incasseren wij rond de 27ste van de volgende maand opnieuw.
Dit betekent wel dat er tijdens die incasso twee bedragen worden afgeschreven.

Mocht u gaan verhuizen naar een woning met een aansluiting op het systeem van Eteck dan dient u zich aan te melden als nieuwe klant. Dit kan gemakkelijk door u online aan te melden. Telefonisch aanmelden is ook mogelijk via 085-0218000 of per mail via klantzaken@eteck.nl. Wij zullen u dan een welkomstpakket toesturen met meer informatie over de service die Eteck levert, de tarieven en voorwaarden.

Mocht u gaan verhuizen naar een woning zonder aansluiting op het systeem van Eteck dan kunt u zich bij ons afmelden.

Regel het eenvoudig zelf via MijnEteck
of stuur een mail naar klantzaken@eteck.nl of bel ons via 085-0218000

Om uw verhuizing zo efficiënt en juist mogelijk te verwerken hebben wij de volgende informatie nodig:

  • de datum van sleuteloverdracht;
  • de meterstanden (indien van toepassing) op de datum van sleuteloverdracht;
  • en uw nieuwe correspondentieadres;
  • of het een koop- of huurwoning betreft. In het geval van koop ontvangen wij graag de naam van de nieuwe bewoners. In het geval van huur ontvangen wij graag de naam van de verhuurder.

Hoewel wij de meeste meterstanden tegenwoordig op afstand kunnen uitlezen, willen wij ter verificatie de meterstanden toch van u ontvangen.

Onze tarieven zijn te vinden via MijnEteck. Meer informatie over onze tarieven vindt u hier.

U kunt het tariefblad ook opvragen per telefoon of per mail.

De meest voorkomende vaste kosten hebben we hieronder op een rijtje gezet. Niet alle vaste kosten zijn van toepassing op alle projecten.

  • Aansluiting ruimteverwarming: dit bedrag betaalt u voor de aansluiting op het systeem van Eteck.
  • Meettarief: dit bedrag betaalt u voor de meettarieven. Hierbij moet u denken aan het op afstand uitlezen en dergelijke.
  • Afleverset: dit bedrag betaalt u voor het systeem in uw woning.
  • Vaste kosten ruimtekoeling: dit bedrag betaalt u voor de eventuele koeling die wij het hele jaar door aanbieden.

Meer informatie kunt u vinden op de tariefbladen.

Voor sommige projecten is de Warmtewet van toepassing. Om u als bewoner in bescherming te nemen, heeft de overheid de Warmtewet geïntroduceerd. Deze wet geeft leveranciers van warmte bepaalde richtlijnen waar men zich aan moet houden. Dit geldt onder andere voor de kosten die leveranciers van warmte in rekening mogen brengen. Om de kosten zo overzichtelijk mogelijk te maken, hebben wij de vaste kosten zoveel mogelijk uiteengezet.

Meer informatie over de Warmtewet kunt u vinden op de site van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) welke toezicht houdt.

De meterstand van de warmte wordt weergegeven op een digitale meter in uw meterkast of berghok. Deze meterstand wordt veelal weergegeven in GJ. Heeft u ook warm tapwater en/of koud drinkwater van Eteck dan zit de watermeter vlakbij de warmtemeter, deze waarde wordt aangegeven in m3. Als u kostendelers op uw radiatoren heeft, dan kunt u de meterstanden hiervan rechtstreeks aflezen. Eteck zal in dat geval deze eenheden omrekenen naar een warmteverbruik.

Iedere woning is anders en er bestaan dus ook individuele verschillen. Voor de exacte situatie in uw eigen woning willen wij u graag verwijzen naar de informatiekaart op MijnEteck.

Eteck gaat elke dag voor een zo betrouwbaar mogelijke levering van warmte en koude. Werkzaamheden voeren we goed, tijdig en volledig uit. Toch kan het gebeuren dat u ergens ontevreden over bent. Voor die gevallen is er de klachtenprocedure. U kunt uw klacht indienen op twee manieren: per e-mail via klantzaken@eteck.nl of per brief naar antwoordnummer 10068, 2740 VB in Waddinxveen (postzegel niet nodig).

Één van onze partners is Salvors Incasso Makelaardij. Deze partij regelt administratieve zaken voor ons.

Mocht u een brief hebben ontvangen van Salvors, dan betekent dit dat wij enkele facturen aan hen hebben overgedragen. Voor meer vragen over een brief die u van Salvors heeft ontvangen, verzoeken wij u met hen in contact te treden.

Wij zijn erg blij met Salvors als partner, omdat zij altijd op een efficiënte manier opzoek gaan naar een goede oplossing.

Om deze vraag het beste te kunnen beantwoorden hebben wij een separaat document opgesteld. Dit document kunt u hier vinden.

2. Vragen over MijnEteck

U kunt zelf online een account aanmaken. Om een account te kunnen maken, hebben wij uw e-mailadres nodig. Heeft u het vermoeden dat wij niet over uw juiste e-mailadres beschikken dan kunt u deze doorgeven door een mail te sturen naar klantzaken@eteck.nl.

Als het niet lukt om in te loggen, neem dan contact op met de afdeling Klantzaken. Bij voorkeur per mail, zodat u een printscreen van de foutmelding mee kunt sturen. Er zijn namelijk verschillende oorzaken mogelijk, op deze manier kunnen wij snel controleren waar het probleem zich bevindt.

Het is bijvoorbeeld belangrijk dat het e-mailadres wat u gebruikt voor de inlog hetzelfde is als wat er in het systeem van Eteck staat. Klantzaken kan dit voor u controleren.

3. Technische vragen

U kunt uw storingen 24 uur per dag melden via ons storingsnummer 085-0218000. Geef hierbij duidelijk aan dat het om een storing gaat. Mocht de installatie een storingscode aangeven, geef deze dan ook aan ons door.

U kunt uw storing ook melden via ons nieuwe Selfserviceportal via MijnEteck. Hierdoor weet u snel waar u aan toe bent.

Als u een storing doorgeeft via ons storingsnummer kan het voorkomen dat de storing buiten onze verantwoordelijkheid valt. Dit geldt veelal voor zaken in de binnenhuisinstallatie, u kunt hierbij denken aan vloerverwarming en thermostaten. Mochten onze medewerkers het vermoeden hebben dat de aard van het probleem buiten onze verantwoordelijkheid ligt, dan zullen zij deze vraag stellen. In veel gevallen ligt de verantwoordelijkheid van de binnenhuisinstallatie bij de bewoner zelf of de verhuurder.

Warmtepompen zijn in principe vergelijkbaar met koelkasten. Dit houdt in dat ze onderhoudsvrij zijn en dus niet om de zoveel jaar gecontroleerd hoeven worden. Indien u last heeft van een storing kunt u dit melden via ons storingsnummer 085-0218000. Er zijn een aantal uitzonderingen. Echter wordt hier ook nooit onderhoud gedaan op aanvraag, maar uit opdracht van Eteck.

Heeft u een boiler in huis? Mogelijk heeft u net genoten van een warme douche en/ of warm bad, of heeft u op een andere manier voor langere tijd gebruik gemaakt van warm (tap)water. Doordat uw boiler begrensd is aan een maximale hoeveelheid water, is deze waarschijnlijk op. Nog even geduld en dan kunt u weer gebruik maken van warm (tap)water. Bij sommige type warmtepompen kunt u ook de instelling wijzigen, zodat deze sneller opwarmt. Kijk hiervoor in de handleiding van uw warmtepomp. Heeft u geen gebruik gemaakt van een warme douche/bad en heeft u ook niet op een andere manier langdurig warm water verbruikt? Neem dan contact op met onze storingsdienst: 085-0218000. Heeft u geen boiler in huis? Neem dan contact op met onze Klantenservice.

Het is belangrijk om te weten of de geluidsklachten veroorzaakt worden door de installatie van Eteck of door onderdelen in de binnenhuisinstallatie. Hier kunt u achterkomen door alle afsluiters van uw warmte-unit dicht te draaien. Dit doet u door de afsluiters in de tegengestelde richting van de leiding te draaien. Stopt het geluid, dan ligt de oorzaak waarschijnlijk in de warmte-unit. Neem in dit geval contact op met Eteck. Stopt het geluid niet, lokaliseer dan waar het geluid vandaan komt en schakel een binnenhuisinstallateur in.

Deze informatie kunt u vinden op het tariefblad. Dit tariefblad is te vinden in uw MijnEteck account.